Sunday, February 22, 2009

10:an slank ned också

Go' morgon,

Jag provade ju Trappistes Rochefort 10 igår också. Den hade i princip samma smaker som 8:an men saken var mycket lenare och kändes mer genomarbetad. Den var lite lurig då man inte alls känner av dom 11,3%. Jag tror att den här skulle passa riktigt bra till en bit mörk choklad eller tryffel. Måste komma ihåg att köpa en låda nästa gång jag är på affären.

Sammanfattningsvis så kan jag säga att båda dessa öl var riktigt bra, definitivt några av dom bästa trappisterna på marknaden. 10:an rankas ju som nr 8 i världen på ratebeer. Kan ju bara instämma att den förtjänar den placeringen. Det lär nog bli ett par flaskor till av denna med tiden.

3 comments:

  1. Hmm irriterande komment system. Ska se om jag inte kan lägga in en extern gästbok istället för den här skiten.

    ReplyDelete
  2. Kul med ännu en ölblogg! Håller med om 10:an, den är fantastisk! Har några enstaka ex som står och mognar nere i källaren.

    ReplyDelete