Friday, February 27, 2009

Rensar ölförrådet

Jag får snart besök av ett gäng ölsugna gubbar så jag har gjort lite förberedelser på morgonen. Eftersom jag bor i Stockholm och farsan i Örebro (Frövi) så får jag köpa alla mitt-i-veckan-släpp. Problemet är att nästan alla våra provningar sker i Frövi och jag tar tåget hem ibland vilket är lite bökigt med en stor mängd öl. Så jag tänkte passa på och lämpa av ett gäng öl på farsan idag så provar vi dom framöver.
Jag kommer inte gå in ingående på dom nu. Men här är ett gäng jänkare:


1. Goose Island - Bourbon County Stout

2. North Coast Brewing Company - La Merle (Saison)

3. Sierra Nevada - Harvest, Wet Hop Ale

4. Left Hand Brewing Co. - Smoke Jumper

5. Left Hand Brewing Co. - Rye Bock Lager

6. Left Hand Brewing Co. - Double IPA Ale

7. XS Rogue - Imperial Younger's Special Bitter

8. Flying Dog - Dog Scwarz, Smoked Double Lager

Sen hade jag en blandad kompott med några öl från olika länder.



1. Grebbestads Bryggeri - Lunator 08 (Sverige)

2. Sigtuna Brygghus - Unicum veritum (Sverige)

3. Slottskällans - Kloster 2007 (Sverige)

4. Slottskällans - Strong Ale 2007 (Sverige)

5. Nögne Ö - Klin Kokos (Norge)

6. Nögne Ö - Dobbel IPA (Norge)

7. Herslev Bryghus - Gorm's Brygg (Danmark)

8. Daleside - Monkey Wrench (England)

9. Castle Brewery Eggenberg - Samichlaus Helles (Österrike)

10. Birrificio del Ducato - Ale For Obsessed (Italien)

2 comments:

  1. He, he, he. Dom kanske ryker i kväll!! ;-)

    ReplyDelete
  2. Ha så kul i kveld, Megan ^^

    Si ifra hva som ble godkjent da!

    ReplyDelete