Tuesday, February 23, 2010

List of micro breweries - Need help

I'm working on a project at the moment and I'm gathering data of all the Swedish micro breweries. However I'm not sure if I have found them all. Have I missed any?

Ahlafors
Bredaryd
Dugges
Eskilstuna Ölkultur
Grebbestads
Hantverksbryggeriet
Helsinge
Irish Pub Sundsvall
Jämtland
Killekulle
Mora
Monks Café
Nils Oscar
Nynäs
Närke
Ocean
Oppigårds
Pannrummet kök och bar
Qvänum
Sandbacka
Sigtuna
Skebo
Slottskällans
Stockeboda
Strömsholm
Två Bryggare

5 comments:

  1. Svenska ölfrämjandet har en lista under meny "bryggerikarta". Den är vad jag vet fullständig

    ReplyDelete
  2. Tack, jag visste inte om den listan. Men har uppdaterat nu.

    ReplyDelete
  3. Ängö (har jag för mig att dom heter) i Kalmar saknas. Fast han har inte riktigt kommit igång ännu

    ReplyDelete
  4. Jag kan meddela att SÖ:s sida uppdaterar bryggerisidan väldigt ofta och den är så pålitlig den kan vara.

    Här har du en till på G:
    www.thebeerproject.se

    ReplyDelete
  5. Anonym: Ängö jag lagt till nu. Men kommer inte vara med i undersökningen då dom ännu inte släppt någon öl. Kommer föra in data från dom så snart deras öl börjar dyka upp.

    Rickgordon: Jepp den såg riktigt bra ut. La till malmö bryggeriet också.

    Tack för all hjälp :)

    ReplyDelete