Friday, March 6, 2009

Avtackning

Jag var på jobbet och blev avtackad igår. Det var trevligare än jag väntat mig och jag fick först en flaska Nils Oscar India Ale som ett internt skämt. Sen fick jag en flaska whisky: Glen Elgin, lagrad i 16 år.

Givetvis provade jag båda så snart jag kom hem. Ölen var härligt humlig och blommig, med en härlig beska. Den var dock inte så extrem som en del amerikanske pale ale. Ganska lättdrucken faktiskt och len och fin i smaken. Fast jag är ju en liten humle-hora så jag föredrar dom rejält humlade pale ale som finns. Men jag kan helt klart tänka mig att dräpa ett par till flaskor av denna.

Efter ölen korkade jag upp whiskyn och den smakade riktigt bra. Toner av mörk choklad och en aningen vanlij. Inte så rökig som vissa andra sorter jag provat. Tyckte den var len och fin och den slank ned alldeles utmärkt i strupen :)



Tack till alla på Neonet för den fina avtackningen. Kommer att sakna att jobba med er.


Ikväll blir det provning av Westmalle, Dubbel och Trippel. Har en låda tryfflar att kombinera med också. Återkommer med resultat.

Ps. Ni missade inte den sunkiga t-shirten va? ;)

No comments:

Post a Comment